Workshop a praktické aktivity v rámci projektu FrontSeat - Fostering Opportunities Towards Slovak Excellence in Advanced Control for Smart Industries, 15 - 17 marec 2023
V rámci projektu FrontSeat - Fostering Opportunities Towards Slovak Excellence in Advanced Control for Smart Industries, financovaného Európskou úniou spadajúceho pod program Horizon Europe, ktorý začal v tomto roku 2023, sa 15. až 17. marca 2023 na Slovenskej Technickej Univerzite v Bratislave uskutočnili workshopy, praktické cvičenia a aktivity určené vedeckým a výskumným pracovníkov a projektovým manažérom STU. Praktické aktivity viedli partneri z Univerzity Pisa, pričom priniesli svoje know-how v rámci projektového manažmentu a oboznámili relevantných zamestnancov STU s programom Horizon Europe ale aj ukázali čo sa v oblasti projektového manažmentu dá vylepšiť a ako lepšie využiť nástroje finančného plánovania, propagácie nových možností zapojiť sa do medzinárodnej spolupráce a komunikácie smerom k vlastným zamestnancom.
15. marca sa podujatia zúčastnil aj tím národných kontaktných bodov (NCP) z Centra vedecko – technických informácií v Bratislave (CVTI) pod vedením pani Kvetoslavy Papanovej, koordinátorky NCP. Pani Papanová predstavila užitočné informácie v rámci programu Widening. Erika Hlavatá, NCP pre Klaster 4: Digitalizácia, priemysel a vesmír predstavila bližšie svoju oblasť a možnosti spolupráce v rámci nej. Miroslava Tužinská, NCP pre klaster 5: Klíma, energetika a mobilita sa venovala tejto oblasti a Katarína Šimková, marketingová manažérka pre program nám priblížila štruktúru NCP a možnosti individuálnych konzultácií s nimi a iné služby, ktoré na CVTI ponúkajú.
Po odprezentovaní informácií spomenutými NCP, kolegovia z Univerzity Pisa, Francesca Ceron and Marco Bargagna odprezentovali dva workshopy: "Horizon Europe: Overview, the European Commission's Funding and Tender Portal and the submission procedure" and "Horizon Europe: RIA/IA/SCA template and evaluation process". Prezentácie priniesli užitočné tipy a “best practice” ako najlepšie pripraviť projektový návrh, na čo si dávať pozor, čomu sa vyhnúť, časový harmonogram projektu a podobne.
16. marca sme sa zamerali na praktické aktivity (vedené Francescou a Marcom), kde mali zúčastnení vedeckí pracovníci a projektoví manažéri možnosť vyskúšať si rolu odborných hodnotiteľov na príklade časti reálneho “project proposalu”. Úlohou malých skupín (4 skupiny zložené z 3 ľudí: 1 projektový manažér a 2 vedeckí pracovníci) bolo na základe požiadaviek výzvy a odborných kritérií ohodnotiť vedeckú časť a impact. Každá skupina prezentovala svoje výsledky a v závere sa spravilo zhrnutie a konfrontácia so skutočným hodnotením. Táto časť bola veľmi užitočná na otestovanie našej pozoronosti a schopnosti posúdiť, či žiadatelia pozorne čítali výzvu. Hodnotenie zúčastnených sa ukázalo ako veľmi blízke k reálnemu hodnoteniu :)
16. marca poobede ako aj 17. marca sme s Francescou a Marcom z Univerzity Pisa pokračovali na tému projektových nástrojov, tvorby rozpočtu a služieb projektových centier smerom k zamestnanom univerzity.
Podujatie bolo príjemným a odborne hodnotným, za čo naším NCP, Francesce a Marcovi z Talianska a takisto aj ostatným zúčastneným, ďakujeme :)