Na stránke nájdete odpovede na problémy s ktorými sa používatelia pri používaní služieb poskytovaných STU často stretávajú.
Google Suite
Používatelia služby Google Workspace for Education
Ovládanie prístupu do videostretnutia
Ako organizátor stretnutia môžete pomocou rýchleho prístupu vybrať, či používatelia musia žiadať o pripojenie k videostretnutiu.
Keď je rýchly prístup zapnutý: |
Keď je rýchly prístup vypnutý: |
|
|
Rýchly prístup je predvolene zapnutý. Po začatí videostretnutia môžete toto nastavenie pomocou služby Meet v počítači meniť tak často, ako potrebujete.
Tip: Ak rýchly prístup zapnete alebo vypnete v opakovaných stretnutiach alebo takých, ktoré používajú rovnaký kód stretnutia, toto nastavenie bude uložené pre budúce stretnutia. Ak ho zapnete alebo vypnete v jednorazovom či okamžitom stretnutí, prípadne takom, ktoré má prezývku, toto nastavenie sa po jeho skončení opäť zapne.
Ak chcete zapnúť alebo vypnúť rýchly prístup:
- Dole kliknite na Ovládanie hostiteľa .
- Vedľa položky Rýchly prístup kliknutím presuňte prepínač do polohy Zapnuté alebo Vypnuté.
Prejdite na calendar.google.com a vyberte jednu možnosť:
Vytvorenie novej udalosti
- Vytvorte novú udalosť kliknite na Pridať videokonferenciu Google Meet.
- Vpravo kliknite na Zmeniť nastavenia videohovoru .
- Začiarknite políčko Rýchly prístup kliknite na Uložiť.
- Nastavte udalosť.
Aktualizácia existujúcej udalosti
- Kliknite na stretnutie kliknite na Upraviť udalosť .
- Prejdite do sekcie s podrobnosťami o udalosti a kliknite na Zmeniť nastavenia videohovoru .
- Začiarknite políčko Rýchly prístup kliknite na Uložiť.
Ukončenie stretnutia pre všetkých
Organizátori a moderátori stretnutí v počítači môžu ukončiť stretnutie pre všetkých účastníkov videohovoru. Ukončením pre všetkých sa dané stretnutie skončí a všetci jeho účastníci budú automaticky odobraní (dokonca aj používatelia mobilných zariadení), aby ste ich nemuseli odoberať ručne.
Tipy:
- Po ukončení stretnutia pre všetkých bude automaticky vypnutý rýchly prístup. Keď na reštartovanie stretnutia slúži rovnaký odkaz na stretnutie, organizátor môže rýchly prístup v prípade potreby zapnúť.
- Účastníci majú prístup k odkazu na stretnutie, ktoré bolo ukončené, ale pripojiť sa môžu až vtedy, keď stretnutie reštartuje jeho organizátor. Stretnutie bude automaticky reštartované, keď sa organizátor znova pripojí.
- Správcovia, ktorí chcú mať istotu, že študenti nebudú mať prístup k funkcii umožňujúcej začať alebo ukončiť stretnutia, môžu vypnúť Vytvoriť stretnutie.
- Nové stretnutie vytvorte zakaždým, keď sa chcete stretnúť s inou skupinou účastníkov. Keď reštartujete stretnutie, budú sa môcť pripojiť všetci predchádzajúci účastníci.
Ak chcete ukončiť stretnutie pre všetkých:
- Kliknite v dolnej časti na Opustiť hovor .
- V okne, ktoré sa zobrazí, kliknite na Ukončiť stretnutie pre všetkých.
Nepovinné: Ak chcete stretnutie opustiť, ale nechcete ho ukončiť pre všetkých, kliknite na Opustiť stretnutie.
Tip: Ukončením stretnutia pre všetkých tiež ukončíte všetky otvorené oddelené miestnosti. Ak je otvorených veľa oddelených miestností, hlavná miestnosť sa skončí ako prvá. Ukončenie všetkých ostatných oddelených miestností môže niekoľko minút trvať.
Mailserver
Poštový server stuba.sk využíva centrálnu autentifikáciu a správu používateľov. To znamená, že na vstup do poštovej schránky musíte použiť heslo, ktoré používate na vstup do Informačného systému AIS. Heslo je možné zmeniť len v AIS v "Nastavenie informačného systému / Zmena hesla".
Pokiaľ nemáte v AIS aktivovanú obnovu hesla, kontaktujte príslušného systémového integrátora, ktorý Vám pridelí Vám nové heslo.
Postupujte podľa návodu -> Presmerovanie pošty
V poštovom klientovi treba v nastavení konta zmeniť: "Server pre prichádzajúcu poštu" na pop3/imap.stuba.sk a "Server pre odchádzajúcu poštu" na mail.stuba.sk. Samozrejme musí byť správne zadané aj "Názov konta" a "E-Mail Adresa" používateľa.
● Návody
Jazyk rozhrania si môžete zmeniť po prihlásení kliknutím na menu "Nastavenia". V položke "Jazyk:" vyberte požadovanú jazykovú variantu rozhrania.
SPAM filter zohľadňuje pri hodnotení správ množstvo kritérií. Jedným z nich je aj štruktúra a charakter ich obsahu. Častá príčina označenia správy je to, že telo obsahuje iba jednoduchý odkaz na webovú lokalitu, alebo prílohy bez ďalšieho textu. Ďalším častým prípadom je chýbajúci predmet správy, veľká odchýlka od aktuálneho času a pod.
Dôležité: Správy označené z rôznych príčin ako "Možný SPAM", nie su z dôvodu zachovania reputácie mail servera stuba.sk ďalej presmerovávané (3). Ani na G.Suite (g.stuba.sk).