Zlatica Puškárová, moderátorka: „Auto je pritom pre mnohých symbolom postavenia a slobody. Onedlho sa to ale možno zmení.“
Patrik Švajda, moderátor: „Mladí ľudia už vraj po ňom nebudú túžiť tak ako kedysi. Dôvodom je vytláčanie áut z veľkých miest. Metropoly uprednostňujú verejnú dopravu.“
Zlatica Puškárová, moderátorka: „V blízkej budúcnosti budeme vyhľadávať skôr vozidlá s najmenšími prevádzkovými nákladmi.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Sci-fi sen konštruktérov je podľa uznávaného odborníka na automobilový priemysel takýto. Šesťstokilogramové auto so spotrebou dva litre pohonnej hmoty na sto kilometrov.“
Ján Lešinský, Strojnícka fakulta STU: „Keď my ušetríme na hmotnosti vozidla tristo kilogramov, tak tri litre sú dole.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Takýmto smerom to vraj pôjde. Mladí ľudia si budú kupovať autá cielene podľa potrieb. Predajcovia si však nemyslia, že auto by stratilo svoje čaro.“
Marti Saitz, generálny riaditeľ Hyundai Motors Slovensko: „My sa prispôsobujeme trhu a myslím si, že slovenský zákazník je tradičný zákazník.“
Shingo Kato, Toyota Motor Czech: „Malé autá sú už veľmi populárne.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Trendy zo zahraničia k nám podľa predajcov prídu neskôr. Automobilky podľa nich dokážu prispôsobiť tovar aj prísnym európskym normám.“
Karel Sklenář, Škoda Auto Slovensko: „Pre zákazníkov atraktívne, ale aj pre životné prostredie ďaleko znesiteľnejšie.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Cestu k zákazníkom si už teraz hľadajú automobilky aj novými pohonmi. Hitom je LPG, no čaká sa aj na výrobcov elektromobilov, či dokážu zaujať cenou a dojazdom. Odborníci tvrdia, že onedlho budú cenovo dostupné elektromobily zvládať aj päťstokilometrové vzdialenosti na jedno nabitie.“
Muž: „Tam ja absolútne nemám žiadnych pochýb.“
PUBLIKOVANÉ 15. apríl 2014