Jaroslav Zápala, moderátor: „Auto, do ktorého natankujete benzín raz za pol roka.“
Martina Šimkovičová, moderátorka: „No znie to ako hudba ďalekej budúcnosti, no pre študentov technických univerzít je to realita.“
Jaroslav Zápala, moderátor: „V Rotterdame sa na Shell Eco-marathone predstavili najekonomickejšie miniautomobily sveta.“
Martina Šimkovičová, moderátorka: „Na dve tankovania prejde víťazný benziňák okolo celej Zeme.“
Marek Gudiak, redaktor: „Ako rozpohybovať piesty motora bez toho, aby bol žrútom paliva? Toto je dnes otázka pre mladých konštruktérov. No a odpoveď je pre nich vstupenkou do automobilového priemyslu.“
Konštruktér motora, univerzita Terakki, Turecka: „V budúcnosti budú autá určite jazdiť na vodík, no dnes treba pri tomto pohone ešte odstrániť veľa bezpečnostných rizík.“
Konštruktér motora, NTNU, Nórsko: „Ja vidím budúcnosť v moderných elektrobatériách. Tie totiž umožnia pohon každého kolesa vlastným motorom.“
Ľuboš Magdolén, Slovenská technická univerzita: „Ak sa podarí vyšpičkovať tie armádne technológie, ktoré sa v súčasnosti silne rozvíjajú, a budú sa komercializovať, tak je šanca, že aj baterkové systémy budú veľmi zaujímavé v horizonte desať, pätnásť rokov.“
Marek Gudiak, redaktor: „Toto auto síce nemá ešpézetku, no stierače stierajú a svetlá svietia. A keby malo vzadu päťdesiatlitrovú nádrž, tak by vám stačilo tankovať dvakrát ročne. Na liter paliva totiž prejde takmer tristopäťdesiat kilometrov.“
Vedúci tímu, SKAP, Varšavská univerzita, Poľsko: „Aby bol motor nášho auta čo najúspornejší, použili sme špeciálne materiály. A to je aj budúcnosť. Postupne sa budú hľadať nové zliatiny, hliník, či titan, ktoré motoru umožnia maximálne šetriť palivo.“
Marek Gudiak, redaktor: „Tieto autá síce vyzerajú ako vystrihnuté zo sci-fi filmov, no všetko sú to myšlienky mladých mechanikov. A niektoré z nich skôr či neskôr nájdu uplatnenie aj v reálnom živote.“
PUBLIKOVANÉ 19. máj 2013