O tom, že vodiči pod Strečnom majú veľmi komplikovanú situáciu, keď sa deň čo deň presúvajú do práce a späť, netreba viesť dlhé diskusie. Alarmujúca situácia pod skalným masívom narobila množstvo vrások aj vedeniu Ministerstva dopravy, ktoré pristúpilo k ráznemu kroku. Sprejazdnená bude aspoň jedna tepna tunela Višňové, no objavuje sa dôležitá vec - výber druhu vozovky.
Túto dôležitú otázku vo svojej reportáži diskutovala Televízia TA3. Rezort dopravy na čele s ministrom Jozefom Rážom sa práve v týchto dňoch rozhodoval nad druhom vozovky, ktorý bude v spomínanom tuneli Višňové využitý. Kým ministerstvo hovorí o použití asfaltových vozoviek, odborníci a skúsení motoristi v tom majú už dávno jasno. Asfalt je pre nich horším variantom a majú na to hneď niekoľko dôvodov.
„Nastávajú tu časové straty a to z dôvodu zmeny vozovky. Je potrebné urobiť nový statický výpočet na vozovku, zmeniť technologický postup výstavby,” doplnila pre Televíziu TA3 k tejto problematike Andrea Zuzulová z Katedry dopravných stavieb Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity. Podľa vysokoškolských odborníkov je však využitie asfaltu v približne 7-kilometrovom tuneli rizikom. Spomína sa aj možnosť hypotetického požiaru, kde asfalt môže byť toxický a okrem toho má menšiu životnosť aj odolnosť.