Patrik Švajda, moderátor: „Autá na spaľovací pohon sa budú predávať aj po roku 2035. Nie je to ale jednoznačné víťazstvo ich zástancov, musia jazdiť na uhlíkovo neutrálne palivá.“
Zlatica Švajdová Puškárová, moderátorka: „Automobilový priemysel je na jednej strane nadšený, že spaľováky nedostanú definitívnu stopku. Palivá budúcnosti sú ale veľmi drahé a ich výroba je energeticky náročná.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Klasické spaľovacie autá sa po roku 2035 mali stratiť z výrobných hál, nahradiť ich mali iba elektromobily. Odpor krajín aj automobiliek však silnel a výsledkom je, že spaľováky sa budú vyrábať aj ďalej. Nesmú však jazdiť na naftu, benzín, či plyn, ale na takzvané uhlíkovo neutrálne palivá. Podľa Zväzu automobilového priemyslu je aj takéto malé víťazstvo lepšie ako nič.“
Pavol Prepiak, viceprezident Zväzu automobilového priemyslu SR: „Z pohľadu prijatia tohto úzusu, ja osobne ho vítam, pretože otvára možnosť na iné technologické riešenia a to bola vlastne nazvem to najväčšia kritika zo strany výrobcov automobilov, aby sme neuviazli s politickými rozhodnutiami len na jednom technologickom riešení.“
Braňo Tomaga: „Vyrobiť uhlíkovo neutrálne palivá však nie je lacný špás. V prípade syntetického paliva potrebujete zmiešať dokopy vodík s oxidom uhličitým, ktorý vysajete zo vzduchu. V malých objemoch ho vedia vyrobiť viaceré spoločnosti, dovolil by si ho však dnes máloktorý motorista.“
Anton Molnár, hovorca spoločnosti Slovnaft: „Nejaký hrubý prepočet keď spravíme, tak to palivo sa musí pohybovať niekde na úrovni 10 - 12 EUR za liter a vyššie v tých laboratórnych podmienkach, takže to je naozaj zatiaľ len tá ukážka, že kde by to mohlo byť a to ešte hovoríme bez nejakých daní, kde štát vám vlastne vyše polovicu zdaňuje palivo.“
Ladislav Štibrányi, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie STU: „Prevláda vo mne skôr také neočakávané videnie veci, že sa to nepodarí.“
Braňo Tomaga: „Hovorí docent na STU, ktorý chémii zasvätil život. Uhlíkovo neutrálne palivá považuje za ďalšiu slepú uličku, do ktorej sa rútime. Potrebujete vysať približne 5 tisíc kubíkov vzduchu, aby ste získali množstvo CO2 potrebné na výrobu litra syntetického paliva. Obrovské množstvo elektrickej energie treba aj na výrobu vodíka.“
Ladislav Štibrányi: „Je tam enormná spotreba elektriny, alebo energie tepelnej, ktorá je potrebná jednak na poháňanie tých čerpadiel, ventilátorov a vlastnú syntézu a 25 kilowatthodín na 1 liter paliva, tá technológie zrejme môže sa vylepšiť, ale nie prudko, dáva dojazd na 1 liter paliva zhruba nech je to akékoľvek auto, tak nejakých 20 kilometrov.“
Braňo Tomaga: „Nahradiť ropu niečím, čo bude kŕmiť naše vozidlá aj po roku 2035, môže byť podľa odborníkov aj veľký problém. Napríklad v prípade biopalív by zabrali veľkú časť úrodnej pôdy.“
Ladislav Štibrányi: „Jednak záťaž na pôdu, ale je to konkurencia potravinovému reťazcu.“
Pavol Prepiak: „Tu sa hľadá takisto nejakých rozumný kompromis, aby náhodou celá Európa nebola obsiahnutá, alebo zasiata iba tou repkou olejnou a potraviny by sme museli dovážať z mimoeurópskych zdrojov.“
Braňo Tomaga: „Braňo Tomaga, televízia Markíza.“