Ľuboš Sarnovský, moderátor: „Súčasná energetická kríza zrejme prinesie zásadné zmeny vo výrobe energie a palív v doprave. Budúcnosťou by sa mali stať takzvané zelené zdroje. Experti navyše tvrdia, že autá sa opäť vrátia k spaľovacím motorom, ale s už ekologickým palivom.“
Anton Adamčík, redaktor: „Svet, ako aj Európska únia dnes tlačí na výrobu slnečnej a veternej elektrickej energie, no každá z nich má svoje výhody, ako aj svoje muchy.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD., Ústav energetických zdrojov a zariadení SjF STU: „Čo sa týka veternej energie, tak na tom Slovensko nie je veľmi dobre, tuná fúka podstatne menej ako v prímorských krajín alebo na pobrežiach.“
Anton Adamčík: „Ak hovoríme o slnečnej energii, naše územie je už na tom lepšie, ale slabinou sú mraky.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Najmä v zimnom období, vtedy, keď je spotreba energií vyššia, to je veľmi nestabilný zdroj, tie výkony veľmi kolíšu.“
Anton Adamčík: „To isté platí aj pri vetre. Oveľa stabilnejšie sú napríklad vodné elektrárne, lenže naše rieky sú už obsadené a ďalšie sa nezmestia.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Nemôžeme mať malé vodné elektrárne na každom potoku a na každej menšej rieke.“
Anton Adamčík: „Ako najstabilnejšia zo zelených energií vychádza jadrová, kde už ani vyhorené palivo nemusí byť problémom.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Jadrové elektrárne štvrtej generácie už sú projektované tak, aby to vyhorené palivo, onen odpad sa stal novým cenným palivom práve pre tie nové jadrové elektrárne.“
Anton Adamčík: „S uhoľnými a plynovými elektrárňami sa postupne rozlúčime.“
Martin Hojsík, europoslanec a odborník na životné prostredie: „Potrebujeme predísť skutočne klimatickej katastrofe a teda znížiť emisie skleníkových plynov.“
Anton Adamčík: „Európska únia nepresadzuje len jeden či dva zdroje elektrickej energie, ale celý mix efektívne riadených zdrojov.“
Martin Hojsík: „Aby sme mali inteligentné siete, ktoré dokážu lepšie využívať slnko, vietor, geotermálnu energiu, aj ďalšie zelené zdroje.“
Anton Adamčík: „Nestabilita slnka a vetra už nemusí byť problémom. Energiu budú vyrábať aj malí výrobcovia pre seba a prebytok poskytnú členom takzvanej energetickej komunity. Európska únia rieši skleníkové plyny aj v doprave.“
Martin Hojsík: „Nie je to o elektromobiloch verzus vodíkových autách, to je na trhu.“
Anton Adamčík: „Elektromobily zaťažujú životné prostredie a výrazne môžu zvýšiť cenu dnes lacnej nočnej energie.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Pokiaľ bude v noci obrovská spotreba, tak nie je dôvod, aby tí, čo s elektrikou obchodujú, aby ju v noci predávali lacnejšie.“
Anton Adamčík: „A ešte navyše štát môže uvaliť aj spotrebnú daň z elektriny, aby tak vykryl výpadok príjmu dane z benzínu a nafty. S vodíkom totiž nie také jednoduché. Aby nebol výbušný, musí byť stlačený.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Len to samotné stlačenie toho vodíka spotrebuje strašne veľa energie.“
Anton Adamčík: „Najperspektívnejšie dnes vyzerá spojenie slnka, vodíka, oxidu uhličitého alebo metánu.“
prof. Ing. Michal Masaryk, PhD.: „Ja si myslím, že ten vývoj ďalší pôjde cestou metanolu, alebo ekologických uhľovodíkových palív.“
Anton Adamčík: „Znamená to návrat k palivovým autám, kde však benzín a naftu nahradia syntetické zelené palivá. Anton Adamčík, televízia JOJ.“