Slúžila 145 rokov a jej budúcnosť je dnes nejasná. Bývalá železničná stanica Filiálka je obyvateľom Bratislavy veľmi dobre známa. Jej história siaha až do roku 1840, kedy sa datuje vznik stanice. Najskôr však išlo o konskú železnicu, ktorá bola v roku 1873 prestavaná na parnú prevádzku. Celkovo išlo o jednu z prvých železničných staníc v Bratislave i na Slovensku. Využívali ju osobné i nákladné vlaky, pričom v druhej polovici 20. storočia tu končili najmä vlaky z Trnavy. Išlo o robotnícke vlaky, ktoré do Bratislavy dovážali robotníkov, pracujúcich v tamojších továrňach a fabrikách.
Úplný koniec stanice nastal v roku 1985, keď sa uskutočnila elektrifikácia trate Trnava – Bratislava predmestie. Stanica v Novom Meste však bola vynechaná, čím bol osud osobnej dopravy na Filiálke spečatený. Nasledoval úpadok celej lokality vrátane staničnej budovy, oblasť začala pustnúť, koľaje zarastať trávou a objekt ničili vandali a prespávali tu ľudia bez domova. Územie Filiálky je v bezútešnom stave dodnes.
Študenti Slovenskej technickej univerzity navrhli riešenia, ktoré by pre Filiálku nemuseli by dočasné. Vzhľadom na desaťročia nemohúcnosti a neschopnosti kompetentných prinavrátiť Filiálke jej pôvodný účel, by bolo zrealizovanie parkov pre danú oblasť na dlhé roky, ak nie aj ďalšie desaťročie, trvalým riešením.
Do priestoru v širšom centre Bratislavy, okolo ktorého denne prechádzajú tisíce ľudí, by to vrátilo život. Obyvatelia mesta by ho už neobchádzali, ale vyhľadávali. To sa stalo napríklad pri Námestí slobody, ktoré je po rekonštrukcii novým srdcom metropoly. Priestor bývalej železničnej stanice Filiálka má všetky predpoklady na to, aby sa ním stal tiež.