V snahe urýchliť dostavbu tunela Višňové navrhol minister dopravy Jozef Ráž zmeniť plánovaný povrch vozoviek na asfaltový. V pôvodnom projekte sa pritom počítalo s betónom, ktorý je využitý aj v ostatných nových tuneloch v okolí Žiliny.
Ako informovala televízia TA3, odborníci zo slovenských univerzít toto riešenie neodporúčajú. Tunelom môže do desiatich rokov prejsť až 40-tisíc vozidiel denne, z čoho tretinu majú tvoriť kamióny. Vozovka bude preto výrazne zaťažená a musí byť čo najkvalitnejšia. Podľa Andrey Zuzulovej z Katedry dopravných stavieb Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity je nutné navrhnúť povrch, ktorý bude vyžadovať čo najmenej opráv a zásahov do konštrukcie vozovky. Pri každej oprave by musela byť obmedzená alebo úplne zastavená premávka, čo si vodiči určite neželajú.