Janette Štefánková, moderátorka: „Dlhoočakávaná reforma školstva obsahuje veľa pozitív. Niektoré detaily však treba doladiť. Zhodla sa na tom odborná verejnosť, ktorá sa zišla na pozvanie ministra školstva. Pripomienky k dokumentu Učiace sa Slovensko si šéf rezortu nevypočul. Dal prednosť straníckym aktivitám.“
Marek Marušiak, redaktor: „Národný program Učiace sa Slovensko je podľa ministra Petra Plavčana najväčšou reformou školstva, aká tu kedy bola. Pred tromi týždňami ju aj s autormi predstavil médiám. Okrem toho pozval odbornú verejnosť na diskusiu pri okrúhlych stoloch. Na prvé z takýchto podujatí však neprišiel. Uprednostnil stranícky snem, hoci nie je členom SNS.“
Júlia Kollarová, riaditeľka komunikačného oddelenia SNS: „Je to jeho téma, ale dnes je tu na sneme, takže viete, ja sa k tomu...“
Marek Marušiak: „Reformný plán ministerstva na najbližších desať rokov tak obhajovali iba autori projektu Učiace sa Slovensko.“
Milan Ftáčnik, spoluautor reformy Učiace sa Slovensko: „Je škoda, že tu s nami nebol, pretože by počul veľmi konkrétne pripomienky od odborných združení, od zástupcov školstva, od materských škôl, až po vysoké školy.“
Marek Marušiak: „Viacero diskutujúcich obsah dokumentu chválilo. Zhodujú sa, že reforma školstva je potrebná. Niektoré detaily však podľa nich ešte treba dotiahnuť.“
Robert Redhammer, rektor Slovenskej technickej univerzity: „Tento dokument musí reflektovať vyváženosť poskytovaného vzdelávania. Všeobecné vzdelávanie musí byť vyvážené a musí obsahovať nielen jazyky a niektoré humanitné predmety, ale musí obsahovať aj tie logické a matematiku ako základ logického myslenia.“
Miroslava Hapalová, projekt To dá rozum: „Vzhľadom na jeho rozsah a jeho ambicióznosť by som naozaj očakávala to, aby sa minister za tento dokument postavil a jasne vlastne tú reformu podporil, pretože sa mi zdá, že teraz aj tá verejná diskusia je taká rozpačitá.“
Stanislav Boledovič, iniciatíva Teach for Slovakia: „Pokiaľ táto reforma nedostane aj jasný dvojročný akčný plán, ktorý bude absolútne hmatateľný aj pre politikov, aj pre učiteľov, tak je podľa mňa odsúdená na neúspech.“
Marek Marušiak: „Konkrétny akčný plán chce ministerstvo pripraviť až po schválení reformy.“
Milan Ftáčnik: „Mal by odpovedať na otázku čo sa z tejto vízie, z tohto programu zrealizuje za najbližšie dva roky, aké to budú legislatívne opatrenia, aké to budú ďalšie opatrenia a koľko to všetko bude stáť.“
Marek Marušiak: „Autori dokumentu Učiace sa Slovensko zaznamenali od jeho zverejnenia viac ako päťsto pripomienok. Keď všetky vyhodnotia, konečnú verziu odovzdajú ministrovi, ktorý sa ju pokúsi presadiť vo vláde.“
PUBLIKOVANÉ 8. apríl 2017