Špeciálne upravené vozidlo vybavené technikou za desaťtisíce eur skúma naše cesty pod taktovkou tímu z STU. Najal si ho priamo štát.
Kým šoférom zväčša neúplné čiary či chýbajúce značky nerobia zásadný problém, pre autonómne auto môžu predstavovať neprekonateľnú prekážku. Ich prevádzka vyžaduje naozaj kvalitné dopravné značenie. Jeho úroveň na Slovensku aktuálne v rámci projektu pre Ministerstvo dopravy a výstavby SR skúma so svojím tímom Marek Galinski. V rozhovore sa dočítate:
Aké technológie využíva testovacie vozidlo?
Čo bola veľká výzva pri jeho stavbe a ako vyzerajú výsledné výstupy?
V čom presne spočíva projekt Automotive Innovation Lab pre rezort dopravy?
Aké problémy na našich cestách sa v rámci testovania objavili?
Ktorými technologickými smermi sa môžu vybrať autonómne či vzájomne prepojené automobily a cestná infraštruktúra?
Ako nám mobilné siete umožnia v budúcnosti „vidieť za zákrutu“?
Marek Galinski pôsobí ako odborný asistent na Fakulte informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity (FIIT STU) v rámci Ústavu počítačových systémov a aplikovanej informatiky. Primárne sa venuje oblasti inteligentnej dopravy a počítačovým či telekomunikačným sieťam.
Prečítajte si viac:
https://zive.aktuality.sk/clanok/UqK30Me/nase-cesty-nie-su-pripravene-na-autonomne-auta-5g-siet-nam-mozno-dovoli-vidiet-za-zakrutu-rozhovor/