HN Televízií poskytol rozhovor doc. Ing. Peter Paulík, PhD., z Katedry betónových mostov a konštrukcií Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
„Je veľmi ťažké hovoriť o príčinách, bude to dlhé vyšetrovanie, ale ak by som si mal tipnúť, zlyhala niektorá konštrukčná časť na únavu alebo degradáciu. Ak by tam bola konštrukčná statická chyba, prejavila by sa zrejme skôr, most stál 50 rokov a bol schopný prenášať zaťaženie, odolal i búrkam. Na únavové namáhanie konštrukcie mohol mať dopad i nárast počtu áut,“ povedal v rozhovore.
Vyjadril sa i k situácií na Slovensku, u nás podľa neho musí každý most raz ročne prejsť vizuálnou kontrolou, v prípade zistení chýb nasleduje odborná prehliadka. V prípade odhalenia vážnych problémov už musí nasledovať podrobná diagnostika mosta vrátane odberov vzoriek. Napriek tomu však hovorí, že zrútenie mosta už hrozilo i u nás.“ Išlo o most na Orave v Podbieli, kde si rybár, ktorý išiel po moste všimol, že sa zvláštne vlní. Privolaní odborníci zo Žilinskej univerzity potvrdili, že to bolo v hodine dvanástej. Zistili, že tri trámy z piatich sú už prasknuté, celú dopravu držali už len dva trámy. Bola to otázka niekoľkých dní, kedy by sa bol most zrútil pod náporom dopravy,“ hovorí P. Paulík zo Stavebnej fakulty STU.
Pokiaľ ide o Most SNP v Bratislave, hovorí, že netreba robiť paniku, ale tento most by si rozhodne zaslúžil kvalitnú a podrobnú diagnostiku.