Ctibor Michalka, moderátor
Nový most v Seredi tento rok hotový nebude. Ten starý z roku 1950 v havarijnom stave a pre autá uzavreli takmer pred dvoma rokmi. Kým Slovenská správa ciest vyhodnocuje verejnú súťaž na zhotoviteľa, ľudia z jedného konca mesta na druhý stále jazdia po 8-kilometrovej obchádzke.
Miroslav Lyko, redaktor
Obyvatelia Serede chodia spoza neprejazdného mosta do centra mesta na nákupy, do školy, k lekárovi, z opačného smeru, najmä do práce. Okrem obchádzky cez rýchlostnú cestu im prekáža najmä to, že na moste nevidia nikoho pracovať.
obyvateľ Serede
Obidve dcéry pracujú v Trnave, takisto musia obchádzať, keď chodím na cintorín, tak musím urobiť 17 km namiesto toho, aby som prebehol cez most.
Miroslav Lyko, redaktor
Dopĺňa primátor mesta Ondrej Kurbel.
Ondrej Kurbel, primátor Serede /nezávislý/
Najväčšia časť sa vyjadrila, že predpokladajú navýšenie nákladov na dopravu v cene okolo 50 EUR mesačne.
Miroslav Lyko, redaktor
Seredským mostom počas prevádzky denne prešlo okolo 10 000 áut. Od roku 2019 z neho vylúčili nákladnú dopravu. Keďže hrozilo jeho samozrútenie, statik ho 11. mája 2023 uzavrel úplne pre všetkých. Na most pustili chodcov a cyklistov až po jeho podopretí, 4 mesiace pod ním nejazdili ani vlaky. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová podčiarkuje, že most dajú zbúrať a postavia nový, zhotoviteľa ešte nepoznajú.
Jana Lukáčová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest
Verejné obstarávanie zhotoviteľa nového mostu prebieha a je v štádiu hodnotenia ponúk, predpokladaná hodnota zákazky je 9.630.319 EUR bez DPH.
Miroslav Lyko, redaktor
Víťaz súťaže bude mať na stavbu 1 rok a tak je jasné, že nový most v Seredi tento rok hotový nebude. Primátor Ondrej Kurbel a po ňom Peter Paulík z Katedry betónových konštrukcií a mostov Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Ondrej Kurbel, primátor Serede /nezávislý/
Prvá fáza je najprv vybudovanie dočasnej lávky, potom sa bude búrať most a následne bude teda výstavba nového mosta.
Peter Paulík, docent Katedry betónových konštrukcií a mostov Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave
Tie mosty, čo sa dnes stavajú z betónu, by reálne nemali mať problém dosiahnuť životnosť nejakých 100 rokov, problém je, tie staré mosty sa stavali podľa starých noriem, to nás teraz dobehlo.
Miroslav Lyko, redaktor
Ministerstvo financií upozorňuje, že z takmer 2000 mostov na cestách prvej triedy je nevyhovujúcich viac ako 860. V havarijnom stave je 29 z nich. Miroslav Lyko, Slovenský rozhlas.