Elektronika sa kazí. To je prirodzené. Podstatné ale je, ako často sa kazí, ako dlho poslúži a najmä to, či je „pokazenie sa“ od začiatku úmyslom výrobcu. Cielené zastarávanie elektroniky je predmetom diskusií už dlho. Neustále sa vedú polemiky o tom, či výrobcovia v záujme navyšovania zisku nejakým spôsobom zámerne ovplyvňujú, kedy má ich výrobok vypovedať službu.
V článku sa dočítate:
- prečo podľa odborníka nemusí ísť automaticky o nekalý zámer, ale len reakciu na potreby trhu?
- ktoré súčiastky najčastejšie spôsobujú hardvérovú poruchu elektrických zariadení?
- kde všade v procese výroby a kontroly môže dôjsť k chybám, ktoré majú dopad na kvalitu produktu?
- že súčiastky teoreticky možno naprogramovať tak, aby zariadenie po čase prestalo fungovať,
- že výrobcovia čoraz častejšie využívajú softvér pre zmenu vlastností prístroja a ako to vysvetľujú,
- či je možné prípadné nekalé praktiky producentom dokázať?
- čo môže urobiť spotrebiteľ, aby sa možným pochybeniam v budúcnosti predchádzalo.
Na tieto otázky odpovedá aj Juraj Marek z FEI STU.
Prečítajte si viac:
https://zive.aktuality.sk/clanok/KIujnEA/pokazila-sa-vam-elektronika-tesne-po-konci-zaruky-kazitko-moze-byt-realne-zly-umysel-vyrobcom-dokazat-takmer-nemozno/