Jaroslav Zápala, moderátor: „V aute sa nepokazí iba to, čo v ňom nie je. Receptom na kúpu vozidla, ktoré uvidí servis iba pri výmene oleja, je vraj kúpa diesela bez turba alebo benziňáku bez priameho vstrekovania.“
Martina Šimkovičová, moderátorka: „Z hľadiska poruchovosti je riziková aj elektronika a zložitá automatická prevodovka. Problém je v tom, že takéto autá už v predajniach nenájdete.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Poznáte najspoľahlivejšie auto na svete? Pár vodičov dokázalo, že aj bez generálky motora sa dá najazdiť viac ako milión kilometrov. Auto ale nesmiete hnať do extrémneho výkonu. Niekto má však problém už pri dvojročnom aute a najazdených päťdesiatich tisícoch kilometroch. Ako je to možné? To vám niekde nevedia povedať ani v autorizovaných servisoch. No skúsení motoristi vedia, že moderné autá kazia moderné elektronické novinky. Maroš Čabák neverí napríklad ani malolitrážnym motorom, ktoré vedia vodičov očariť cenou, aj nízkou spotrebou.“
Maroš Čabák, inštruktor bezpečnej jazdy: „Ukazuje sa, že nedokážu slúžiť tak dlho, ako by si človek mohol želať.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Profesionálny jazdec hovorí, aby sme si vyberali čo najjednoduchšie autá. No je to vôbec možné, keď už od sériovej výroby nám ponúkajú výrobcovia ABS, EBD, VSC, TRC, HAC, DAC. No kde sú tie časy, keď sme používali iba taký sýtič? Kvalita auta sa vraj ukáže až časom a počtom najazdených kilometrov. Manuálna prevodovka je podľa Čabáka zaručene spoľahlivejšia ako automatická.“
Maroš Čabák, inštruktor bezpečnej jazdy: „Mali by byť jednoduché, to znamená, podľa možnosti ešte stále bez prepĺňania, aj za cenu trochu vyššej spotreby.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Profesor Lešinský zo Slovenskej technickej univerzity nám prezradil, že dnešné autá sa vyrábajú už aj s dátumom spotreby. Na dlhovekosť máme zabudnúť.“
Ján Lešinský, Strojnícka fakulta STU: „To znamená, že potrebujete v osobnom aute, aby ste čestne povedali, že vydržalo to, čo malo, najazdiť tristotisíc kilometrov.“
Braňo Tomaga, redaktor: „Nech už si kúpite akékoľvek auto, jeho dlhovekosť závisí hlavne od vašej nohy na plyne. Ak ju máte ťažkú, tak nečakajte, že sa vám odmení spoľahlivosťou.“
PUBLIKOVANÉ 29. júl 2013