PUBLIKOVANÉ 25. júl 2011
Na Fakulte informatiky a informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave (FIIT STU) sa konal tretí ročník súťaže o najlepší tím študentov inžinierskeho štúdia TP Cup 2011 v tvorbe softvéru. Do finále sa prebojovali tri tímy s témami: Počítačová hra Heritage, Virtuálna FIIT a Adaptívny proxy server. Víťazný tím získal putovný pohár víťaza, šek v hodnote 1 kilo (1024) eur a pre každého člena prestížnu a pre študentov veľmi zaujímavú cenu – prednostný zápis na rozvrh, čo znamená možnosť prispôsobiť rozvrh v nasledujúcom semestri čo najviac svojim predstavám.
V čom spočíva podstata víťazných projektov Adaptívny proxy server Víťazný tím Old School Brothers (Ivan Pleško, Ján Hudek, Pavol Sokol, Michal Valluš pod vedením Michala Barlu) postavil svoj projekt na adaptívnom proxy serveri, ktorý využili ako prostriedok na uskutočnenie vízie sociálneho webu, ktorý je ušitý každému používateľovi na mieru. Používatelia surfujúci cez tento proxy server dostávajú web obohatený o rôzne rozšírenia – miniaplikácie, pomocou ktorých môžu napríklad komunikovať s ostatnými používateľmi proxy servera či vidieť, ktoré stránky koľko ľudí práve číta, prípadne doplniť pomôcky v podobe odporúčaných odkazov či personálneho kalendára na stránke s udalosťami. Riešenie je unikátne v tom, že rozširovanie o nové funkcionality, ktoré obohatia náš súčasný web, je pomerne jednoduché a zvládne to každý webový vývojár.
Heritage
Tím CPO Entertainment (Michal Barát, Anton Benčič, Peter Svorada, Márius Šajgalík pod vedením Michala Tvarožka) zameral svoj projekt predovšetkým na príležitostných vývojárov hier, keďže práve v nich sa skrýva najväčší potenciál a inovatívnosť v oblasti tvorby v hier. Najmä pre nich pripravili vývojový rámec pre platformu XNA, ktorý šetrí čas strávený pri riešení nízkoúrovňových problémov sprevádzajúcich tvorbu hier. Takto ušetrený čas môžu následne venovať realizácii vlastných nápadov, pričom tvorba hier sa stáva jednoduchou, rýchlou a zábavnou. Výsledok projektu je unikátny pre tých, ktorí by radi vytvorili svoju vlastnú hru, ale nemajú prostriedky a kapacity na to, aby to urobili súčasnými často veľmi silnými, ale náročnými nástrojmi.
Virtuálna FIIT
Tím SW7D (Filip Hlaváček, Ján Hudec, Pavol Mešťaník, Matúš Novotný, Michal Palček, Rastislav Pečík, Ivan Polko pod vedením Aleny Kovárovej) súťažil s projektom Virtuálna FIIT, ktorý spája trojrozmernú navigáciu a informačný systém. Svojim používateľom ponúka konkrétne informácie, rýchle vyhľadávanie a uľahčuje tak orientáciu v novej budove FIIT. Ponúka široké spektrum funkcionality vo veľmi pútavom vyhotovení, pri pomerne nízkych nárokoch (prenesené dáta – 3,8 MB, výkon zariadenia – optimálne požiadavky na prehliadače s podporou technológie WebGL).