Jaroslav Zápala, moderátor: „Ďalšia módna super potravina, ktorá neznesie prísny vedecký pohľad.“
Zlatica Švajdová Puškárová, moderátorka: „Áno, o kokosovom oleji sa dočítate samé superlatívy, realita je ale iná.“
Jaroslav Zápala: „Napriek všetkej sláve môže dokonca poškodiť vaše zdravie.“
Silvia Juříková, redaktorka: „Kokosové orechy sú u nás vyhľadávanou exotickou pochúťkou. Kúsky tohto tropického ovocia alebo kokosové mlieko je obľúbená delikatesa a obsahuje množstvo vitamínov. To sa však nedá povedať o kokosovom oleji. Na internete sa v poslednom čase objavuje množstvo jeho údajne pozitívnych účinkov na naše zdravie. Opak je však pravdou.“
Peter Šimko, potravinárska fakulta STU: „Tento olej nemá priaznivé účinky na ľudský organizmus, práve naopak, má vyslovene nevhodné zloženie jednotlivých mastných kyselín.“
Silvia Juříková: „Pravidlom pri olejoch je, že tie, ktoré sú pri izbovej teplote v kvapalnom stave, sú pre ľudský organizmus vhodné a zdravé, zatiaľ čo tie v tuhom stave môžu byť škodlivé.“
Peter Šimko: „Je to vyslovene, že stimulujú ochorenie kardiovaskulárneho systému, ktorý končí infarktom myokrardu alebo teda kôrnatením ciev.“
Silvia Juříková: „Druhým faktorom je, že v olejoch sa vyskytujú aj niektoré mastné kyseliny, ktoré sú pre ľudský organizmus rovnako potrebné ako vitamíny.“
Peter Šimko: „Práve tento olej tieto „vitamíny“ v sebe nemá, tento olej je naozaj bezcenný takpovediac a slúži len ako náhrada kvalitnejších tukov, ktoré sú samozrejme drahšie a preto výrobcovia siahajú po tomto tuku, pretože je najlacnejší a teda zvyšuje im zisky.“
Silvia Juříková: „Tieto fakty sú dobre známe, napriek tomu si tento produkt dokázal získať nebývalú popularitu.“
Jord Nikov, Jandl marketing a reklama: „V dnešnej dobe je ten internet celkom silný a vlastne reklamy na internete sa šíria celkom virálne a viac-menej tá reklama je dostupná pre všetky produkty, pre všetky značky, ktoré možno majú aj menší badžet a tým pádom, že internet sa dneska stal takým fenoménom, ľudia v podstate veria všetkému, čo tam si prečítajú.“
(začiatok ankety)
Žena: „Neviem o tom a som prekvapená, pretože všade sa dajú nájsť len pozitívne teda referencie na toto, takže nevedela som o tom.“
Chlapec: „No ja tomu neverím, že by bol škodlivý:“
(koniec ankety)
Silvia Juříková: „Úplne zatracovať ho však netreba. Jeho pozitívne stránky vie využiť kozmetický priemysel. Krémy z tohto exotického plodu majú antioxidačné a hydratačné účinky. Pomôžu nejednému kožnému ochoreniu. Silvia Juříková, televízia Markíza.“
[Markíza, 19:00 05/11/2017]