Minuloročný grantový program Rozvíjať technik(o)u 2015 pozná najlepší projekt spomedzi šiestich vysokých škôl, ktoré sa do programu zapísali.
Cieľom projektov malo byť zlepšenie pohodlia, funkčnosti a bezpečnosti jazdy v automobile, ale aj zefektívnenie výroby v rámci automobilového priemyslu v priamom prepojení na priemysel 4.0, resp. podnik budúcnosti.
„Nadácia každoročne vyhlasuje grantový program Rozvíjať technik(o)u na podporu technických vysokých škôl. Vďaka podpore Nadácie môžu aktívni študenti a učitelia realizovať inovatívne projekty,“ uviedla Alexandra Pappová z Nadácie.
Okrem toho bolo cieľom podporiť iniciatívu pedagógov v spolupráci so študentmi v rámci technického vzdelávania, spolupracovať na inovatívnych projektoch technického zamerania so zreteľom na originalitu a modernosť.
Nadácia VW Slovakia na každý vyčlenila maximálnu čiastku 6 000 E. V apríli tímy študentov a učiteľov vysokých škôl prezentovali svoje projekty zamerané na zlepšenie automobilovej výroby priamo v závode Volkswagen Slovakia.
Titul najlepšieho získal projekt „Komfort dôchodcov a pasažierov so zdravotným postihnutím v automobile“ Slovenskej technickej univerzity v Bratislave. Študenti vytvorili prototyp ergonomickej sedačky vodiča, ktorá minimalizuje vibrácie počas jazdy, a tým zvyšuje pohodlie starším a zdravotne postihnutým osobám.
Projekty
Komfort dôchodcov a pasažierov so zdravotným postihnutím v automobile
STU v Bratislave, Strojnícka fakulta, Ústav dopravnej techniky a konštruovania
Projekt je zameraný na zisťovanie vplyvov vibrácií na pohodlie vodičov (v dôchodkovom veku, resp. So zdravotným postihnutím) v automobile v interakcii s ergonómiou sedačky a jej odpruženia.
Inteligentná montážna bunka určená pre servisnú robotiku (automatizácia s ľudským rozmerom)
Fakulta výrobných technológii TU Košice so sídlom v Prešove Katedra počítačovej podpory výrobných technológií
Samotná filozofia projektu využíva zmysly a inteligenciu človeka a je doplnená o silu a vytrvalosť automatizácie čo dokopy vytvára to najlepšie pre zvyšovanie efektívnosti výroby, znižovanie nákladov a priemernú doby výroby.
Rekuperácia v elektromobile pomocou elektromagnetických polí
Technická univerzita v Košiciach, Fakulta elektrotechniky a informatiky, Katedra fyziky
Cieľom projektu je ukázať možnosti využitia fyzikálnych zákonov platných v elektromagnetických poliach pre zvýšenie dojazdu elektromobilu a zlepšenie pohodlia cestujúcich.
Návrh standu pre predikciu cha-rak teristík bezpečnosti tenko-stenných ultraľahkých kom-ponentov karosérií automobilov
Katedra automobilovej výroby, Strojnícka fakulta, Technická univerzita v Košiciach
Zámerom je vytvoriť podmienky študentom pre overenie získaných poznatkov pri inovácii karosérie elektromobilu VW e-up! v oblasti výberu materiálov, ktoré im chýbajú pri analýze technicko-ekonomickej úrovne ultraľahkých komponentov karosérií.
Výskum vplyvu aplikácie Games Learning na efektivitu vzdelávacieho procesu novo akreditovaného predmetu: Základy priemyselného inžinierstva
STU v Bratislave Materiálovotechnologická fakulta v Trnave Ústav priemyselného inžinierstva a manažmentu
Projekt je zameraný na aplikáciu nových, kreatívnych metód a foriem vysokoškolského vzdelávania (s využitím nového prístupu v učení – Games Learning) v rámci vybraného predmetu Základy priemyselného inžinierstva a tieto poznatky potom multiplikatívne preniesť do nadväzujúcich predmetov.
Simulácia dynamiky motorového vozidla vo virtuálnej realite ako nástroj predikcie a nastavenia jeho parametrov v reálnom svete za účelom zvýšenia komfortu a bezpečnosti jazdy.
Technická univerzita vo Zvolene Fakulta environmentálnej a výrobnej techniky Katedra mechaniky, strojníctva a dizajnu
Projekt sa zameria na vytvorenie modelu vozidla s terénom, jeho ovládania v reálnom čase, optimalizačného algoritmu pre nastavenie vybraných parametrov v reálnom čase a jeho nasadenie na počítačový model vozidla na základe znalosti terénu v okolí vozidla.
Bude tiež zhotovený stend obsahujúci rám, sedadlo, počítač a základné ovládacie prvky vozidla, ktorý, ako otvorená platforma, bude môcť byť využitý aj neskôr vo výukovom procese.
PUBLIKOVANÉ 23. máj 2016