Študenti slovenských technických univerzít už o niekoľko dní zabojujú o titul najúspornejšieho auta Európy na 30. ročníku súťaže Shell Eco-marathon Europe.
Tím bratislavskej STU pri treťom štarte „presedlal“ z benzínového pohonu na stlačený zemný plyn CNG. „Pohon na stlačený zemný plyn považujeme za perspektívny smer v automobilovej doprave a preto sme sa rozhodli nájsť riešenie pre čo najúspornejšie spaľovanie,“ hovorí kapitánka tímu Daniela Welnitzová.
Na preteky sa pripravuje aj Technická univerzita v Košiciach, ktorá je v pretekoch už poriadne ostrieľaná. V rokoch 1994 – 2009 totiž postavila každý rok na štart štyri vozidlá. Tento rok vsadila na benzínový pohon.
„Súťaž Shell Eco-marathon prešla od roku 1985 veľkým vývojom. Kým pred 30 rokmi štartovali študenti na drevených vozidlách poháňaných motormi z kosačiek, dnes je na štarte viac ako dvesto prototypov z najmodernejších materiálov s futuristickým dizajnom v kategóriách Prototypy a vozidlá mestského typu, tzv. UrbanConcept,“ hovorí Petr Šindler z organizačného tímu súťaže Shell Eco-marathon Europe. Kým prvý víťaz, švajčiarsky tím Henry, prešiel na liter benzínu 680 kilometrov, minulý rok zvíťazil francúzsky tím Microjoule La Joliverie s rovnakým množstvom paliva v rekorde 3 314,9 kilometra.
Jubilejný 30. ročník Shell Eco-marathon Europe sa uskutoční 21. – 24. mája 2015 po štvrtý raz za sebou v holandskom Rotterdame za účasti 230 tímov z rekordného počtu 30 krajín. Sprievodné aktivity na mieste budú zamerané na inšpiráciu a zapojenie verejnosti k téme budúcnosti energie a nových technológií.
Z predstavenia v Bratislave pripravujeme aj video.
PUBLIKOVANÉ 18. máj 2015