Karolína Lacová, moderátorka: „Spaľovacie motory ešte nemusia byť na odpis. Po odložení definitívneho hlasovania o ich zákaze je v hre výnimka pre syntetické palivá. Vyrábať ich vieme už dnes. Výrobné kapacity sú však zatiaľ minimálne.“
Juraj Jedinák: „Syntetické palivo vieme získať napr. z uhlia, čo ale nie je čisté riešenie. Existuje však aj ekologická cesta s neutrálnymi emisiami. Hovorí výkonný viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Pavol Prepiak.“
Pavol Prepiak: „Otázka syntézy je otázka dnešných technológií zachytávania napr. prebytku CO2 alebo CO zo vzduchu a ich spájanie, chemickú reakciu s vodíkom a príprava tých uhľovodíkových reťazcov. Toto, prosím, není let na Mars. Toto sú veci, ktoré laboratórne bez problémov prebiehajú dlhé roky a teraz treba nájsť to komerčné riešenie.“
Juraj Jedinák: „Problémom však je, že výroba takýchto palív je náročná. Vysvetľuje emeritný profesor Fakulty chemickej a potravinárskej technológie STU v Bratislave Martin Bajus.“
Martin Bajus: „Tieto technológie sú veľmi veľmi energeticky náročné, pretože spotrebovávajú podstatne viacej energie ako pri klasickom reformovaní zemného plynu.“
Juraj Jedinák: „Syntetické palivá majú svoje výhody aj nevýhody. Motoristický novinár z internetového portálu Topspeed Alexander Štefuca vysvetľuje, že asi najlepšia cesta do budúcnosti bude kombinácia technológií, nie iba jedna.“
Alexander Štefuca: „Syntetické palivo by využívalo úplne tú istú infraštruktúru ako máme dnes. Bolo by síce nechutne drahé, ale vaše auto spaľovacie by čakalo na svoju príležitosť na dovolenku, a dovtedy by ste používali elektromobil. Nemám nič proti tomu.“
Juraj Jedinák: „S využitím aktuálnej infraštruktúry by to však nebolo také jednoduché. Hovorí opäť Martin Bajus.“
Martin Bajus: „Musíte mať bezpečnostné opatrenia. Takže tak ako máte napr. LPG, tak takisto sa to muselo dobudovať.“
Juraj Jedinák: „Pre väčšie využitie syntetických palív by tak boli potrebné výrazné investície. Juraj Jedinák, RTVS.“