Janette Štefánková, moderátorka: „Sú mladí a už ich nápady obdivujú aj skúsení vedci. Na pôde Slovenskej technickej univerzity v Bratislave predstavili svoje práce stredoškoláci. Finálová pätica tohtoročnej súťaže Siemens Young Generation Award dokázala, že šikovných študentov je u nás dosť.“
Ivan Janko, redaktor: „Ešte nedávno sa na tejto súťaži prezentovali študenti s jednoduchými modelmi. Ich dnešné práce dokazujú, že mladá generácia žije modernými technológiami.“
Ľubomír Šooš, STU Bratislava, dekan: „Dnes sú to úplne nové veci, ktoré, poviem, už aj my, vedci a pedagógovia vysokých škôl, sa pomaly budeme od nich učiť.“
Marián Hrica, Siemens: „Tie práce, ktoré sme tu videli - dávkovanie tekutín, alebo dávkovanie nejakých súčiastok, ktoré odbúravajú náročnú manuálnu prácu na linkách, skutočne prinášajú veľký efekt a pomáhajú vlastne slovenským fabrikám vyrábať efektívnejšie.“
Ivan Janko, redaktor: „Medzi najlepšie projekty sa dostal napríklad inteligentný dom, či plniaca linka na tekutiny. Druhým najlepším projektom bola efektívnejšia výroba elektrickej energie s pomocou inteligentných solárnych článkov.“
Martin Bjalončík, SPŠ Poprad: „Najväčší prínos je hlavne v tom, že je naklonený stále, teda počas celého dňa je kolmo naklonený na slnečné lúče, tým pádom zvýšime jeho efektivitu.“
Ivan Janko, redaktor: „Súťaž vyhral dávkovač matíc, ktorý skonštruoval Martin Majerníček a Jozef Porochnavý zo Strednej odbornej školy elektrotechnickej v Prešove. Vytvorenie funkčného modelu im ale dalo riadne zabrať.“
Jozef Porochnavý, SPŠ elektrotechnická Prešov: „Jedným z najväčších problémov bolo to, že sme nemali dostatočný počet vstupov, lebo je tam množstvo týchto technologických procesov. Museli sme to riešiť analógovou formou, čo je prakticky omnoho zložitejšie.“
Ivan Janko, redaktor: „Ak sa títo mladí ľudia rozhodnú pre technické vzdelanie, nemusia sa podľa dekana Ľubomíra Šooša báť o svoju budúcnosť.“
Ľubomír Šooš, STU Bratislava, dekan: „Absolventi našej univerzity majú priemerný nástupný plat tisíc sto eur po absolvovaní druhého stupňa a nezamestnanosť našich absolventov je menšia ako jedna celá sedem percenta. Takže myslím si, že to sú dva vážne argumenty, prečo sa oplatí techniku študovať.“
PUBLIKOVANÉ 28. apríl 2014