Viktor Vincze, moderátor: „Sú skutočne ekologické? Elektroautá by mali nahradiť vozidlá na fosílne palivo, pretože sú šetrnejšie k prírode.“
Zlatica Švajdová Puškárová, moderátorka: „Najnovší výskum nemeckého autoklubu ale hovorí, že niektoré sú menej ekologické ako dieselové.“
Dávid Vido, redaktor: „Odborníci sa zamerali iba na produkciu CO2, škodlivé výfukové plyny nezarátali. Porovnávali výrobu luxusného elektromobilu a jeho prevádzku do 150 tisíc kilometrov. Zistili, že vyprodukuje 41 ton CO2. Pri rovnakých podmienkach vozidlo so spaľovacím motorom až o 8 ton menej.“
Ľuboš Magdolén, Slovenská technická univerzita v Bratislave, Strojnícka fakulta: „V podstate sa potvrdzujú aj informácie mnohých ľudí z odbornej praxe, z odborných kruhov, ktoré hovorili, že s tou elektromobilitou to ešte stále nie je také ružové, ako sa predpokladá, ako by mnohé politické sféry v Európe chceli dosiahnuť.“
Dávid Vido: „Toto sú zas prepočty švédskych vedcov. Aj podľa nich je výroba elektroauta pre životné prostredie náročnejšia.“
Neuvedený 1 (preklad z angličtiny): „Kým sa elektrické auto dostane do predaja, je zodpovedné za viac ako 11 ton emisií oxidu uhličitého. Pri výrobe obvyklého auta sa vytvorí iba okolo 6 ton, ale to nie je koniec výroby emisií. Aj elektrinu, ktorá auto poháňa, musia vyrobiť.“
Dávid Vido: „Elektroauto je pre nás prínosom iba ak najazdíte na ňom viac ako 111 tisíc kilometrov a elektrická energia na jeho výrobu bude získaná čistou formou, teda nie z uhľových fabrík.“
Ľuboš Magdolén: „Elektromobily majú svoj potenciál do budúcna, ale ako malé vozidlá do oblasti mestskej a prímestskej dopravy.“
Dávid Vido: „Problematická je aj ťažba vzácnych kovov, ktoré sú potrebné pri výrobe batérií. Ochranári ale tvrdia, že zatiaľ sme iba na začiatku vývoja elektromobilov a emisie postupne vývojári eliminujú.“
Matúš Čupka: „Treba povedať to, že ten výrobný proces je iba jednou tou zložkou toho celého, môžu byť ekologickejšie tie elektromobily práve neskôr, keď už sú v tej samotnej premávke.“
Dávid Vido: „V Nemecku ekológovia prednedávnom presadili zákaz vjazdu autám s naftovým motorom do niektorých miest. Reakciou na to bolo, že ľudia prestali mať záujem o tieto autá.“
Neuvedený 2 (preklad z ?): „Dopyt klesol asi od 90 %, ceny klesli povedal by som asi o 25 %. Musíme ale počkať, čo sa bude ďalej diať.“
Dávid Vido: „Ak Slováci budú dovážať tieto vozidlá, problémom pre nás bude ekológia, bezpečnosť na cestách a ovplyvniť to môže aj výrobu vozidiel na Slovensku. Dávid Vido, televízia Markíza.“
[Markíza, 19:00 23/04/2018]