Očistenie verejného priestoru od vizuálneho smogu sa za posledné roky stalo dôležitou a diskutovanou témou. Bratislava reguláciu vonkajšej reklamy zahrnula do zmien a doplnkov územného plánu, venuje sa jej aj jeden z manuálov verejného priestoru princípy a štandardy vonkajšej reklamy.
„Bratislava je naše ekonomické centrum a je preto prirodzené, že sa v nej kumuluje viac marketingových pútačov či stavebnej aktivity, ktorá nie je vždy regulovaná mestom do jedného harmonického celku,“ hovorí urbanistka Katarína Smatanová zo Slovenskej technickej univerzity. Aj tu však vidno posun, ktorý spôsobili manuály umiestňovania reklamy či zmeny v legislatíve.
Upozorňuje, že vizuálny smog spôsobuje aj „nepekná“, neharmonická architektúra či nevhodné umiestňovanie iných prvkov v priestore, ako napríklad pouličných lámp či označovaní smerov.
Prečítajte si viac:
https://bratislava.sme.sk/c/23230701/z-novej-trznice-odstranili-megaobrazovku-vizualny-smog-postupne-mizne.html