Viliam Stankay, moderátor: „Mladí vedci z Trnavy zostrojili prototyp nákladného bicykla z karbónu. Ide o ekologický dopravný prostriedok na prepravu tovaru. Ak by sa začal vyrábať sériovo, mohli by ho využívať napríklad kuriéri.“
Miroslav Lyko, redaktor: „Dávid robí cez leto donášku jedla. K nitrianskym zákazníkom sa prepravuje na bicykli. Pohodlnejšie by podľa neho bolo, ak by mohol vak z chrbta umiestniť niekam inam.“
Dávid: „Určite by som to privítal.“
Miroslav Lyko: „Riešením môže byť Cargo bicykel s plochou na tovar, ktorého prototyp zostrojili štyria trnavskí akademici v spolupráci so Súkromnou strojárskou firmou. Na Materiálovotechnologickej fakulte ho naprojektovali a vyrobili niektoré jeho časti. Takýto bicykel na prepravu tovaru obľúbený a rozšírený v Holandsku či Spojenom kráľovstve podľa nich na Slovensku zatiaľ nikto nevyrába.“
Ján Urminský, vedúci projektu, Materiálovotechnologická fakulta STU v Trnave: „Cargo bicykel jedinečný v tom, že sa nepoužívajú klasické kovové materiály, ale používa sa karbón. Je svojou váhou jedinečný oproti kovovým bicyklom a je aj ovládanie jednoduchšie.“
Igor Kostolný, Materiálovotechnologická fakulta STU v Trnave: „Viem si ho prestaviť na všetky možné komerčné využitie prepravy rôzneho druhu materiálu či donáškové služby, či možno nejaké poštové zásielky.“
Miroslav Lyko: „Samotný rám bez kolies, reťaze a pedálov váži tisíc stopäťdesiat gramov. Kuriér alebo doručovateľ môže na tomto bicykli odviezť približne dvadsať kilogramov tovaru.“
Igor Kostolný: „Ja som mal hlavne na starosti pripraviť formy, ktoré boli potom určené na výrobu jednotlivých uzlov v tom bicykli, kde sa spájajú jednotlivé dielce dohromady.“
Miroslav Lyko: „Po dodaní hliníkových foriem už samotný rám a spodnú ohnutú rúrku vyrobila firma z Pezinka, ktorá plánuje bicykel aj sériovo vyrábať.“